Uruguay lawan Belanda highlights video & gol separuh akhir piala dunia 2010

Perlawanan yang menakjubkan dimana belanda menewaskan uruguay dengan keputusan 3-2. Gol dijaringkan oleh gio vani van . Bronckhorst, gol ke dua pula dijaringkan oleh forlan 48 minit sebelum perlawanan tamat pada babak pertama.

Pada 2nd half pula, perlawanan lebih laju dan serangan bertubi-tubi ke gawang uruguay telah membuatkan pertahanan uruguay manjadi kelam kabut. serangn demi serangan oleh pasukan belanda telah membuahkan hasil apabila W. Sneijder menjaringkan gol pada minit ke-73, sebelum W. Sneijder shooting ke arah gol, bola tersebut terkena ke kaki pihak lawan.

Gol yang ketiga berhasil apabila serangan dari belah kiri oleh dirk kuyt melintangkan bola kepada arjen robben dan menanduk pada minit ke-73. Setelah Uruguay ketinggalan 3-1, pasukan Uruduay pula melancarkan serangagan-serangan terakhir dan membuahkan hasil apabila M. Pereira menyumbatkan gol pada minit ke 90. tapi malang buat pasukan uruguay apabila mereka sudah terlambat untuk menyamkan kedudukan untuk mengheret pasukan belanda ke masa tambahan.

Pengadil pada malam itu telah meniupkan wisel terakhir dan Belanda layak untuk ke perlawanan akhir dan menunggu siapakah finalist sama ada jerman atau pun spenyaol pada kejohanan piala dunia 2010 kali ini.

Tahniah saya ucapkan kepada pasukan Belanda! Saksikan highlights video dan gol diantara pasukan Uruguay dan Belandan hanya di Sooccermaniax.com

Uruguay Vs Holland Highlights Video & Goal (Semi Final World Cup 2010) | soccermaniax.com

Sila like page Blog Liga Malaysia di Facebook.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
back to top